2008年9月10日星期三

恐龍 家 。 教

恐龍媽去咗一個媽媽聚會, 嗰度個個都對Montesorri / 學前教育好有興趣, 想出嚟交流吓~


其實, 恐龍家無話跟邊個教育家~



有咗恐龍仔時, 恐龍媽睇七田真~~ 但係香港好少人講!


恐龍仔6mth起睇 Your Baby Can Read; 12mth左右睇埋 Baby Einstein, 兩樣都唔係consultant講話要定時咁睇, 一日0-2次啦...


恐龍仔亦都無睇flash card, 因為我地play word card係唔flash嘅~ 係呀~ 恐龍仔12mth+已經認到好多字~


最近, 恐龍媽睇咗Glenn Doman嘅百科知識~ but sorry, 唔鍾意flash card呢個動作, 亦無時間整!


但係, 當恐龍媽攞起Montesorri 嘅書, 睇咗幾頁, 已經搵到共鳴: 原來, 我地做緊嘅嘢, 係有教育家支持架! 當然, 恐龍家無書裡面寫嘅都有做, 但係精神一致!


咁~ 到底我地做緊乜?


首先,  我地好認同各教育家所講: 學前(0-6歲)教育好緊要, 甚至應該由未出世開始~ 教育, 唔係單單係讀書寫紙! 學前教育係唔應該令小朋友辛苦嘅.. 因為, 家長比佢地更辛苦! 家長要响呢個時間內, 俾多d刺激佢地, 引發小朋友嘅學習興趣~


而學習, 其實就係求生本能, 曾經睇過一段片, 講孤兒熊仔俾人類帶大, 但係因為要佢地返去大自然自立, 保母要教佢地學捉魚~ 一日內, 兩隻小熊都學識喇!


咁~ 家長教小朋友當然唔係想佢地辛苦, 而係~求知識真係求生本能! 如果連家長都覺得讀書辛苦, 小朋友又点會覺得樂趣無窮呢?


所以, 重点在於, how to make it fun~


小朋友每一日都喺度吸收緊周圍嘅事物, 家長應該選擇性地製造呢個環境俾小朋友~ 呢個已經係學前教育!


我地~ 每日都落平台行晨運~



好多人話, 安排唔到, 因為好早起身返工, bb未起身, 好夜放工~~


恐龍爸好賴床架! 但係, 佢為咗陪吓呢隻早瞓豬 (~8:30pm), 佢可以起到身!


夜晚依然係問題, 因為佢多數8点前先返到屋企.. 爸/媽會盡量陪恐龍仔瞓~


我地屋企好多書~



恐龍爸睇好多唔同類型嘅書, 科學/歷史/小說/漫畫/政治/管理. 佢一路都無停過讀書, 依家讀緊日文~


恐龍媽都俾恐龍爸感染, 識佢之後, 經佢多番鼓勵下, 睇咗第一本英文小說: Dan Brown嘅 Da Vinci Code (當時尚未流行!).. 之後追Harry Potter.. 仲有其他小說.. 坦白講, 英文寫得比讀書時好好多!


身教~ 好重要, 你想小朋友做乜? 做父母必須自己做先得, 如果父母無禮貌, 講粗口~ 咁, 一定唔可以要求小朋友斯人有禮! 咩人教出咩嘅仔, 自己EQ低, 小朋友嘅EQ都唔會高!


見過d父母, 以為小朋友自己會大, 俾飯佢食, 搵人照顧就可以~~ 教。養 係兩樣嘢, 養~ 一d都唔難, 但係教, 父母嘅付出係好大架!


做咁多嘢~值得嗎?



恐龍媽好奇地問過一個小學教師朋友: 有家長支持嘅小朋友在校嘅表現係咪唔同?會乖d?


答案係: 好唔同! 成績唔好嗰d全部係無人理嘅!


有朋友好關心小朋友能否入到名校~ 恐龍媽係一個盡咗力, 唔諗結果嘅人~



從來讀書都係普普通通, 讀地區官校, 唔可以原校升預科, 去報預科, 俾間啱啱第一年預科班成績幾好嘅學校吋, 話我d成績入唔到U; 大學開學第一日, 俾個舊同學問: "咦? 你点解喺度嘅?" 恐龍媽答: "同你一樣!" 跟住3年都無理過呢個人, 之後幾次响街見到都無打招呼 (我知我小器架!)


對恐龍仔, 只要料子好, 唔怕你唔收~ 你唔收係你走寶, 唔係我地唔掂!


恐龍媽相信, 只要讀到一間中上嘅學校 (Band 1), 就已經可以, 真係對一級名校無興趣 (可能因為恐龍舅舅嘅經歷啦~ 佢讀九龍區數一數二嘅男校, 返學唔係上堂, 成日俾prefect罰抄school rules)


最難嘅~ 係教品格/價值觀 呀!



 


 


 


 



 


6 則留言:

  1. 品格真係一個好高深, 但我地有正面既身教, 我相信一定無問題既..
    [版主回覆09/11/2008 16:06:00]希望係啦! 努力呀!

    回覆刪除
  2. 你知唔知我依家完全唔知點教我個仔, 恐龍媽...我真係要好好向你學習一下...我完全唔知學前教育都係咁重要...我一心係唸住等佢開開心心過童年....依家只係識同佢玩....點算呀????
    [版主回覆09/11/2008 16:07:00]幾時接返個仔返屋企呀??? 教仔, 唔可以靠老人家架! (除非你真係覺得佢好好)
    開始睇dvd未? 婆婆有無俾TV bb睇??? 玩都可以係學習架~
    不過我都係8mth先接阿仔返屋企~~ 努力呀! 得閒請我食飯啦!

    回覆刪除
  3. 恐龍媽, hello, 我第一次黎咋 .... 係因為見你在星仔 blog 留言, 咁小米上次上 playgroup sam sir 又問我識唔識恐龍媽, 所以就黎睇下恐龍仔個 blog, heee heee ....
    我同你一樣, 大肚時係睇七田真 ga, 小米 3-9 個月都有睇 baby Einstein, 我都自制左好多 flash card, 但小米唔賞面無睇 ..... 我同你一樣, 諗住小米入到一間自己區唔差的學校, 就已經好開心了, 一定唔想佢讀名校呀, 果 d 學校好難頂 ga.
    不過教小朋友品格問題, 一定要請教你啦, 因為小米 d 脾氣真係好臭呀, 一唔滿意就喊, 我地都用曬自己 d 時間比佢 ga 啦, 要返工都無法啦, 真係唔知點算好呢.
    [版主回覆09/11/2008 15:59:00]Sam Sir成日幫我賣廣告~ haha~
    坦白講, 我都係最近先俾佢搞到覺得恐龍仔表現比其他小朋友stable~  有朋友搵我傾計, 想講吓湊仔經~ 所以起咗個分類想share吓! 我唔識教人架~ 不過我諗, 如果有心人睇到, 或者有d得着都未定~
    媽媽~ 我想問: 你有無成日對小米發脾氣呀? 有無聽過Sam Sir講佢d theory? 知唔知邊個係黑手?
     

    回覆刪除
  4. 最難嘅~ 係教品格/價值觀 呀

    回覆刪除
  5. 好認同身教係好重要~~

    回覆刪除
  6. 得閒交流吓...我都剛剛返緊蒙氏既基礎班........

    回覆刪除