2009年10月21日星期三

奧數/珠心算/kumon/學林 ???

咁啱响BK見到呢個topic, 一路都好想知係d咩嚟嘅.. 不如copy落嚟啦!


 


From 珠心算和奧數班導師 : 珠心算最佳的學習年齡是4-10歲,基本原理是訓練孩子的心算能力,+-x/都有(當然是不同程度),方式是從左至右計,跟傳統的直式右至左不同,所以有些學生學完珠心算以後〝被逼〞用傳統方式做數,可能會覺得混淆;而好處就是可以培養孩子的專注力和集中能力,學過珠心算的孩子明顯在其他科目有一定的成績,因為起碼不會浪費時間發呆。我自己覺得會〝混淆〞的缺點其實很容易解決,因為我向來教自己的孩子︰最好什麼都學會,想怎樣便怎樣才算厲害。所以算是學多一項技能而已。

至於奧數是教人用一些巧算的方式去答題目,其中有一部份內容是培養孩的邏輯推理能力,以及對數字的敏感,例如前陣子流行的數獨遊戲亦算是奧數的一種。而學奧數最少要由小三開始,因為最起碼要懂得自己解題,再小的不過在玩數學

遊戲而已。而奧數有全港性甚至世界性的比賽,分小學
組和中學組,香港以前在世界賽的成績破為彪炳,近年則漸漸被中國大陸所取代。

公文數聽說是靠不斷的重覆做題目來加深孩子的印象,我想算是將勤補拙的一種吧!孩子天生是的確有差別的,有些可能強在語言方面,數理方面便會較弱,這時候用這種方法起碼能達到基本要求,總比越怕越抗拒成績越來得好。


 


From 彥媽 : (Selin) 學林數既出現根本就係按 HK 小學

既 syllabus 而 design, 你可以話佢好似好 exam oriented (因為真係同d 學校數好似), 但正面d睇, 佢唔止係幫我地考好個試既, 而係真係多了解唔同既數學
應用, 對佢地將來上中學再接觸d science subjects (phy, chem, bio) 會有幫助...


Kumon 好處在於重覆性地操練, 但我話佢係"好處" 係在於佢呢種 repeated exercises 既形式可以訓練小朋友既自立能力 - 自己做練習, 唔駛人下下篤住個停, 內容方面就以不停操練重覆性既 + , - 數為主, 最初就好 (對乜都唔識個d, e.g. 我地培幼d 數就係好淺),


沒有留言:

發佈留言